PeNgIkUt sEtIa sAyA

Sunday, 4 September 2016

Sebuah Kisah: SedEtik Rindu


Rindu... 
Apa itu Rindu? 😕...

Rindu itu apabila kita saling mengingati antara satu sama lain. contohnya mcm saya dan awak *aik😂*

Rindu hadir apabila adanya sayang tapi sayangnya kita telah dipisahkan oleh jarak dan batu *jahat jarak ni* tp sebab jarak ni jugak la yang telah mencipta rindu dan mengeratkan kasih sayang.. 
*Apala yg dimengarutkan ni😒

Awak saya nak awak tau. walaupun beribu batu saya dan awak. walau lautan telah pisahkan kita,  saya sentiasa dekat dengan awak.  Sebab apa?  sebab awak dah terlanjur merompak hati saya. sampaikan saya selalu rindukan awak.

Wajah awak selalu berjaya lembutkan hati saya,  sikap awak. tapi ego saya terlalu tinggi la utk awak yg rendah tu😉 . maaf ye. harap sabarla dengan sikap saya. Saya masih sayangkan awak.
Tapi andai kata jodoh tak berpihak pada kita. Saya harap awak bahagia dengan sesiapa pun. Saya akan terus menunggu cinta awak disini.. Biarpun sekadar cinta dalam hati.😣

#Cinta Takseharusnya Memiliki Tapi Cinta Aku Sampai Mati.




Wednesday, 3 February 2016

Seorang Pencemburu


Assalamualaikum....
hai awak .. 
mungkin awak taktahu tentang cemburu ..
Banyak kategori cemburu ni..  urm..
saya minta maaf atas kelakuan saya terhadap awak. 
Disebabkan sikap cemburu saya awak mungkin terluka..
maaf saya takdapat mengawal lagi. harap awak kekal tabah and sabar.. 
in shaa Allah akan ada kemanisan disitu suatu hari nnti..
kerja dan tanggungjawap membataskan kita untuk bersama . sabarla akan tiba waktu kita atas berkat kesabaranmu cinta
. Dalam cinta kadang perlu ada dugaan agar kebahagiaan terus dicapai. Cemburu adalah ujian buat kita . Tapi itu juga akan membahagiakan kita kelak. Just wait till the time come..

#Kebahagiaan takkan hadir jika kita takut hadapi masalah mendatang..

Saturday, 9 May 2015

Jumpa Lagi Suatu Hari Nanti


Mungkin memang awak yg terindah
 dalam pandangan mata saya..
tapi..
tak bermakna awak boleh mempermainkan kepercayaan
dan rasa sayang saya pada awak.. 

Biarkanlah saya pergi jauh dari sini..
membawa diri yang kecewa dengan sikap awak ..

mungkin suatu hari nanti awak akan paham..

#JumpaLagi
#SatuHariNanti
#PergiDemiTugas

Tuesday, 10 March 2015

Suatu Kisah : Surat layang ...



#DearMyFutureWife ..

Apa khabar awak disana ? Awak sihat ?
Saya disini selalu merisaukan awak . awak jagalah diri awak sementara
saya masih tiada di sisi awak .
Saya tidak berdaya untuk paksa dan suap ubat kepada awak kerana kita masih lagi
tidak bersama dengan hubungan yang halal ..
Saya harap awak baik-baik saja ..

Awak ..
Saya nak awak sentiasa tersenyum dan bahagia bila bersama saya nanti ..
Saya akan berusaha untuk membahagiakan awak nanti ..
Buat masa sekarang ini saya harap awak bersabarlah yee ..
Suatu saat nanti pasti saya akan melamar awak dan menjadikan hubungan
kita ini satu hubungan yang halal .
satu hari nanti ..... awak sabar yee.. tunggu saya tau o>_<o~


Awak ...
Saya mahu pagi saya disinari dengan senyuman awak ..
Petang saya disambut riang oleh awak ..
Malam saya dihiasi dengan gelak tawa awak ..

p/s : awak yang nun jauh di sana ... jaga diri yee. saya disini selalu merindui awak ≧﹏≦ ..

Tuesday, 25 March 2014

Sebuah Kisah : Perempuan itu ..


Pertama kali aku lihat dia ..
terdetik di hati aku * siapa dia ?? *

Aku tak pernah kenal dia dan sekali pun tidak pernah bercakap dengan dia ..
Tatkala mata memandang wajah sepinya ..
Aku kadang terfikir ..
masih adakah lagi perempuan sepertinya yang tidak pernah bercinta ..
Hanya tahu berkawan dengan semua orang dan tidak mempunyai masalah
dalam percintaan ..

Keletahnya menarik perhatianku ..
Walaupun kelihatan kasar diluar , tetapi aku yakin terdapat satu hati yang 
amat lembut ..
Aku mulai tertarik dengan keletahnya , bual bicaranya , sikapnya ..
Semua itu telah berjaya membuka hati aku ..


Walaupun dia tidak seperti perempuan lain yang pandai bermake-up ,
berhias dan menggayakan sesuatu fashion yang baru , tetapi semua yang ada 
padanya asli dan tidak tercampur bahan kosmetik dan perhiasan duniawi 
yang sementara ini .,,
Dia hanya sekadar menggayakan sesuatu yang lapuk tetapi hatinya bersih ..
Bersih dari sikap perempuan yang gedik , yang seperti akhir zaman ini ..

Tetapi , siapalah aku untuk menilai semua perempuan sebegitu..
Mungkin tinggal segelintir sahaja perempuan yang hidupnya begitu ..

Tidak pernnah melalui alam percintaan dan tidak kisah pada semua itu ..
Baginya , semua itu akan datang bila sampai waktunya ..

..:: Kecantikan pada rupa hanya seketika , tetapi kecantikan pada hati selamanya ::..

P/S : Aku nak tau pasal dia lebih banyak lagi .. ^^