PeNgIkUt sEtIa sAyA

Wednesday, 31 August 2011

KiSaH LAkI BiNi dAn kEnTuT





Ada sepasang suami isteri yang dah lama kawin..Si laki ni ada satu tabiat
buruk iaitu setiap kali bangun tidur mesti dia kentut, kentut
puaka gitusebab bunyi dia menggegarkan bilik tidur dan baunya ya rabbi tak
leh nak cerita nanti pembaca muntah pulak
>>>

Si bini ni memang slalu komplen pasal kentut tue dan banyak kali
termuntah sebab tak tahan? tapi si laki dengan muka penuh selamba
menjelaskan, kentut tu perkara semulajadi yang baik untuk kesihatan?.
>>>

Satu hari si bini yang dah lama tak tahan perangai si laki
berkata, " satu hari nanti awak kentut bukan sahaja angin yang keluar? semua isi
perut awak pun akan keluar sama, masa tu baru padan muka awak?", si laki
cuma sengih jer.
>>>

Hari raya korban pun tiba?keluarga tersebut banyak dapat daging
dan dalambanyak2 bungkusan tue ada perut lembu, hati, paru-paru? maka
timbullah idea si bini nak pekena laki dia?Masa laki dia tengah seronok tido dia
telah longgokan perut lembu yang berjela2 betul2 kat bontot laki dia,
lepas tu dia pun ke dapur untuk menunggu aksi seterusnya?.
>>>

Dipendekkan citer?maka laki dia dia pun bangun dan macam rutine
biasa dia melepaskan das das kentutnya yang maha dahsyat bunyinya dan maha
busuk baunya? si bini tunggu dengan penuh khusyuk.
>>>

Dari dalam bilik tido terdengar suara laki dia terjerit sakan,?
hysteria gitu? sibini tertonggeng tonggeng dan guling2 ketawa. 20 minit
pastu silaki pun kedapur untuk sarapan.. sibini pun buat donno dan control
macho....
>>>

"masin betullah mulut awak? habis tali perut saya terkeluar
macam yang awakcakap hari tue". Kata laki dia bersungguh-sungguh.
"Habis tue abang buat macam mana?" tanya sibini sambil control suara dan perut yang
nak pecahsebab nak ketawa. "nasib baik abang tak panic? abang terus ke
bilik air, dan sekarang dah settle..."
>>>

>>> "abang buat macam mana?" Tanya sibini agak suspend.
"Dengan menggunakan jari sahaja abang berjaya memasukkan balik semua isi perut abang
tadi?tak payah susah2 pegi hospital untuk operation"? Si bini terdiam kaku?

< kIsAh nObItA DaN SiZuKa >


Add caption


Di suatu malam depan panggung wayang…
Sizuka : Best tengok wayang dgn awk td..kelakar je cerita tu..xbosan kan?
Nobita : A’ ah xbosan. Best!
Sizuka : Kalau best, knp awk letakkan kepala awk kat bahu sy & beritahu sy y awk mengantuk?
Nobita : Errr~ hehe..
Sizuka : Nasib baik kita pakai sweater kn awk? Kalau x, mesti sejuk dalam tu td.
Nobita : A’ah..btul3! Xdela sejuk sgt td bila dah pakai sweater ni.
Sizuka : Klu xsejuk, kenapa awk pegang tangan sy & beritahu y awk sejuk?
Nobita : Errr~ hehe..
Mereka pun menuju ke i-City..
Sizuka : Awk, sy cantik x?
Nobita : Awk kn syg sy..mestilah cantik..
Sizuka : Kalau sy ni betul cantik bagi awk, kenapa bila sy pakai baju-baju tertentu baru awak akan puji sy cantik. Kalau sy pakai baju longgar, awk diam je..kadang-kadang awk akan tanya saya kenapa pakai baju besar..kalau sy pakai baju ketat, baru awk puji sy cantik..knp ye?
Nobita : Errr~ hehe..
Mereka pun tiba di i-City..
Sizuka : Jom snap pic wak..sy nak tangkap gambar awk bawah lampu tu.
Nobita : Kita tangkap gambar berdua la syg. Meh sini, duduk sebelah sy. Rapat sikit, nanti xmasuk plak gambar awk.
Sizuka : Boleh ke rapat-rapat ni?huu
Nobita : Takpe de..awk kn awek sy..
Sizuka : Awek je..bukan isteri yg sah..
Nobita : Errr~ huhu..
Sizuka : Nanti sy simpan gambar kita ni dalam laptop sy ye wak.
Nobita : Alaa..upload la terus dalam fb.
Sizuka : Eh..boleh ke..xelok la wak..gambar tu dah la awk & sy je..yang ke-3 syaitan..pastu nak pergi heboh 1 dunia tentang dosa y kita buat..xmalu ke?huu
Nobita : Errr~ huhu..
Mereka pun pulang..
Sizuka : “Awk, awk syg sy x?
Nobita : Mestilah syg..syg sangat2 tau..haa
Sizuka : Buktinya??
Nobita : Eh..mcm ajak bergurau je..nak sy kiss pipi awk tu ke syg?hehe
Sizuka : Ish..apa ni? Teruknya pemikiran awk..huu
Nobita : Eh..errr~ huhu

Sizuka : Mak sy kata, kalau kita syg sesuatu tu, kita akan jaga sebaik mungkin.
Nobita : Eh..mestila! hehe
Sizuka : Tapi awk tipu sy!huu~
Nobita : Eh..kenapa plak sy tipu awk??
Sizuka : Kalau awk syg sy, mestilah awk jaga sy sebaik mungkin tp awk xjaga sy dgn baik pun..awk sentuh-sentuh sy, pegang tangan sy, cuba nk kiss sy,ajar sy buat benda bukan-bukan yg sy xpernah buat sebelum ni, selalu ajak sy keluar malam-malam.
Nobita : Owh..sekarang awk nak salahkan sy la ajak awk keluar malam?? Mak ayah awk yg bg izin tau!
Sizuka : Memang diorang y bagi izin tapi awk tau x y diorang jugak y akan tanggung dosa sy dgn awk malam-malam macam ni sbb diorang bg izin pada sy ank perempuan diorang utk keluar dgn lelaki bukan mahram tanpa adik atau abang sy sebagai peneman pastu buat benda-benda xsenonoh! Pegang sana pegang sini..awk tau x panggung wayang tu mungkin sejuk bagi awk sampai terpegang tangan sy dgn sengaja, tp neraka tu teramat panas & tangan awk y memegang tangan sy tu akan dibakar dalam api neraka berulang kali..awk sedar x semua tu?? Tangkap gambar nak kepit-kepit, padahal boleh je tangkap gambar sorang-sorang kan..then, nak heboh kat 1 dunia. Pastu nanti org ‘like’ awk pun suka sebab orang tau siapa awek awk & hubungan awk dan sy kononnya bahagia tapi awk sedar x yang malaikat sentiasa mencatat segala apa yg kita buat..awk ada ilmu agama..klu xde ilmu agama pun, awk tau benda tu salah..tp kenapa masih buat? Awk sedar x semua tu??? Ingat Allah tak waktu awk buat semua tu?? Awk tu belum tentu jodoh sy, nak sentuh-sentuh sy. Kalau da awk nak sentuh-sentuh sy, apa je y suami sy boleh dapat special dari sy sbg isterinya y sah? Awk nak ke isteri awk dah macam sisa orang? Awk mesti akan cakap awk akan pastikan y awk akan nikah dgn sy sebab tu awk boleh sentuh-sentuh sy..tp awk sedar x y awk tu siapa?? hanya hamba Allah…awk bukan tuhan utk tahu siapa jodoh sy & jodoh awk..awk sedar x semua tu??? Klu betul awk syg sy, awk jaga lah sy baik-baik, beri sokongan sy jd muslimah solehah…dekatkan diri pada Allah, mohon pada Allah supaya izinkan kita dijodohkan bersama kerana sy ni milik Allah..ibu bapa hanya penjaga sy, mereka menjaga sy dgn penuh kasih sayang & didikan y baik sehingga sanggup memberi kepercayaan pada awk utk menjaga sy, tp awk jaga sy x??awk jaga sy x?? x kan..awk bawa sy kea rah keburukan..awk sedar x semua tu??? Banyak lagi y awk buat kat sy, sy pun terlalu kurang pandai ikutkan je kemahuan awk..nanti kat neraka bila Allah soal sy dgn dosa-dosa maksiat y kita buat, bukannya awk dapat backup sy dpn Allah..kn?? Tolonglah tahan diri tu sehingga kita dah sah dinikahkan..huuu~
Suasana bertukar menjadi suram…sehinggalah nobita mula meluah perasaan…
Nobita : Kenapa x dari dulu awk cakap semua benda ni?? Kenapa bila kita dah lalui macam-macam baru awk nak luahkan semua ni???
Sizuka : Sebab sebelum awk nak couple sgn sy, awk janji yang awk akan jaga sy baik-baik. Awk suka dengan saya pun sebab bagi awk sy baik tapi semakin lama awak makin berubah. Perubahan awk turut merubah diri sy. Baru sekarang sy luah semua benda ni sebab selama ni sy sentiasa menanti agar Nobita y dulu kembali. Nobita y menjaga sy dgn baik. Sy tunggu Nobita tu..tunggu & terus menunggu kerana sy sayangkan dia. Tapi semakin lama sy tunggu, semakin menjadi-jadi…awk fikirlah baik-baik apa y sy sampaikan…kalau awk masih xberubah, lepaskan sy kerana Allah..
Nobita : ……
[Pesanan : kepada pasangan yg hangat menyulam cinta & kasih sayang, jagalah batas anda! Ingat larangan Allah…cinta itu indah krn Allah yg menciptakannya tapi jangan sampai cinta utk Allah itu dinodai oleh cinta manusia..menjadi kebiasaan, dalam berkasih ada kesalahan y akan dilakukan..seringlah muhasabah diri & beranikan diri untuk mula buat perubahan..beranikan diri menegur pasangan sebelum Allah menegur dengan pembalasan & azab..wallahu’alam~]

Monday, 29 August 2011

<~ ! SeLAMAt HArI RAyA & HArI mErDeKa ! ~>

hello suma. assalamualaikum. hehe. ari nie dah raya dah pown. sdar xsdar dah sbulan kta pose kan. hehe.
hurm smpena hari raya nie. aryll nak ngucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI MAAF ZAHIR DAN BATIN kpada suma family aryll , kawan2 aryll , org yg knal aryll dan followers2 aryll. hehe.

slamat hary raya suma. dan jgan lupa plak 31 gos nie hari kmerdekaan. so. slamat myambut hari merdeka .
MERDEKA ! MERDEKA ! MERDEKA ! (^_^)v

Sunday, 28 August 2011

kAlaW kItE SuKe sEsEoRaNg ~>>

Kalau kita sukakan seseorang,
 
jangan beritahu si dia.
Nanti Allah kurangkan rasa cinta padanya
Tapi luahkan pada Allah,
beritahulah Allah.
Allah Maha mengetahui siapa jodoh kita ..
Cintai Dia Dalam Diam,
Dari Kejauhan Dengan Kesederhanaan & Keikhlasan
Jika benar cinta itu kerana ALLAH maka biarkanlah ia mengalir mengikut aliran ALLAH kerana hakikatnya ia berhulu dari ALLAH maka ia pun berhilir hanya kepada ALLAH
"Dan segala sesuatu Kami ciptakan berpasang-pasangan supaya kamu mengingat kebesaran ALLAH."
(Adz Dzariyat : 49)
Tetapi jika kelemahan masih nyata dipelupuk mata maka bersabarlah, berdoalah & berpuasalah
"Dan janganlah kamu mendekati zina; sesungguhnya zina itu adalah satu perbuatan yang keji.
Dan suatu jalan yang buruk."
(Al Israa' : 32 )

Ketika kau mendambakan sebuah cinta sejati yang tak kunjung datang,
Allah SWT mempunyai Cinta dan Kasih yang lebih besar dari segalanya & Dia telah menciptakan sseorang yang akan menjadi pasangan hidupmu kelak.
Ketika kau merasa bahawa kau mencintai seseorang,
namun kau tahu cintamu tak terbalas
Allah SWT tahu apa yang ada di depanmu & Dia sedang mempersiapkan segala yang terbaik untukmu
Cukup cintai dalam diam
bukan kerana membenci hadirnya
tetapi menjaga kesuciannya
bukan kerana menghindari dunia
tetapi meraih syurga-NYA
bukan kerana lemah untuk menghadapinya
tetapi menguatkan jiwa dari godaan syaitan yang begitu halus & menyelusup
Cukup cintai dari kejauhan
kerana hadirmu tiada kan mampu menjauhkan dari ujian
kerana hadirmu hanya akan menggoyahkan iman dan ketenangan
kerana mungkin membawa kelalaian hati-hati yang terjaga
Cukup cintai dengan kesederhanaan
Memupuknya hanya akan menambah penderitaan
menumbuhkan harapan hanya akan membumbui kebahagiaan para syaitan
Cintailah dengan keikhlasan
Kerana tentu kisah Fatimah dan Ali Bin Abi Talib diingini oleh hati
tetapi sanggupkah jika semua berakhir seperti sejarah cinta Salman Al Farisi..??
".. boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu.
ALLAH mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui."
(Al Baqarah : 216 )
Jangan memberi harapan pada yang belum pasti,
kelak ada insan yang bakal dilukai,
Jangan menaruh harapan pada yang belum tentu dimiliki,
nanti hati yang kecewa sendiri.
Sebaliknya,

gantunglah segenap pengharapanmu kepada Yang Maha Memberi,

nescaya dirimu tak sesekali dizalimi,
kerana Dia mendengar pengharapanmu setiap kali & Dia menunaikannya dgn cara-Nya yang tersendiri
Cukup cintai dalam diam dari kejauhan dengan kesederhaan & keikhlasan
Kerana tiada yang tahu rencana Tuhan
mungkin saja rasa ini ujian yang akan melapuk atau membeku dengan perlahan
Kerana hati ini begitu mudah untuk dibolak-balikkan
serahkan rasa itu pada Yang Memberi dan Memilikinya
biarkan DIA yang mengatur semuanya hingga keindahan itu datang pada waktunya
"Barangsiapa yang menjaga kehormatan orang lain, pasti kehormatan dirinya akan terjaga."
(Umar Bin Khattab ra)
If you really love her, you won’t touch her.
Not even the slightest bit.
You’ll protect her dignity and sacredness as a muslimah.
Just hold her in your heart for a few more years ..
then you can do it the halal way

Saturday, 20 August 2011

<<< taktik >>>



Tiga lelaki India dan tiga lelaki Pakistan melakukan perjalanan ke pertandingan Kriket Dunia di England 
dengan menggunakan keretapi. Di stesen keretapi lelaki-lelaki Pakistan telah membeli satu tiket setiap
seorang, tetapi tiga lelaki India hanya membeli 1 tiket sahaja untuk mereka bertiga.

"Macam mana kamu bertiga nak naik keretapi sedangkan kamu beli hanya satu tiket?" tanya salah
seorang lelaki Pakistan. "Lihat dan belajar", kata salah seorang lelaki India.

Mereka semua pun menaiki keretapi. Lelaki Pakistan duduk di kerusi yang telah di tetapkan sedangkan
ketiga-tiga lelaki India tersebut bersesak masuk ke dalam sebuah tandas dan menutup pintu
tandas tersebut.

Seketika selepas keretapi bertolak, konduktor keretapi pun datang untuk memungut tiket.
Dia mengetuk pintu tandas dan berkata "Tolong bagi tiket". Pintu tandas di buka sedikit sahaja,
kelihatan sebelah tangan menghulurkan tiket kepada kunduktor. Konduktor mengambil tiket tersebut
dan berlalu. Ketiga-tiga lelaki Pakistan melihat perlakuan tersebut dan bersetuju bahawa idea lelaki-lelaki
India itu memang bijak.

Jadi selapas perlawanan, mereka bercadang untuk meniru idea lelaki-lelaki India tersebut dan dapat
menjimatkan wang. Bila mereka tiba di stesen keretapi mereka hanya membeli 1 tiket sahaja, tetapi yang memeranjatkan mereka lelaki-lelaki India langsung tidak membeli tiket!!!

"Macam mana kamu nak meneruskan perjalanan dengan keretapi jika kamu tidak membeli tiket?"
tanya salah seorang lelaki Pakistan.

"Lihat dan belajar", jawap lelaki India. Bila mereka menaiki keretapi ketiga-tiga lelaki Pakistan bersesak
di dalam sebuah tandas kemudian lelaki-lelaki India pula mengambil giliran bersesak di dalam sebuah
tandas lain yang berhampiran. Keretapi pun bergerak memulakan perjalanan.

Seketika kemudian seorang dari lelaki India keluar dari tandas dan berjalan menuju ke tandas dimana lelaki Pakistan sedang bersembunyi. Lelaki India tersebut mengetuk pintu tandas dan berkata "Tolong bagi tiket".
Pintu tandas dibuka sedikit, kelihatan sebelah tangan menghulurkan tiket. Lelaki India tanpa berlengah
mengambil tiket tersebut dan terus pergi ke tandas tempat di mana kawan-kawannya sedang menunggu.

haha !

Friday, 19 August 2011

~TrUe lOvE~





Ada sekali seorang lelaki yang sangat sayang dengan gadis ini. Lelaki romantis dilipat 1,000 keping papercranes sebagai hadiah kepada gadis itu. Walaupun, pada masa itu dia hanya eksekutif yang kecil dalam syarikat itu, masa depannya tidak kelihatan terlalu terang, mereka sangat gembira bersama-sama. . Sehingga satu hari, gadis itu memberitahu bahawa dia pergi ke luar negara dan tidak akan kembali. . Beliau juga memberitahu beliau bahawa dia tidak dapat menggambarkan apa-apa masa depan untuk kedua-dua mereka, jadi kita pergi cara mereka sendiri di sana dan kemudian. . . berhati pilu, lelaki itu bersetuju. .

Apabila dia mula yakin, dia bekerja keras hari dan malam, melanda badan dan minda semata-mata untuk membuat sesuatu daripada dirinya. . Akhirnya dengan semua kerja keras ini dan dengan bantuan kawan-kawan, lelaki ini telah menubuhkan syarikat sendiri. . .

"Anda tidak pernah gagal sehingga anda berhenti mencuba." dia selalu kepada dirinya. . "Saya perlu membuat dalam hidup!"
Satu hari hujan, sementara orang ini adalah memandu, dia melihat pasangan tua yang berkongsi payung dalam hujan berjalan ke destinasi tertentu. . Walaupun dengan payung, mereka masih lencun. . Tidak mengambil masa yang lama untuk menyedari-ibu bapa bekas teman wanita. . Dengan hati yang mendapat kembali mereka, dia memandu perlahan-lahan di sebelah pasangan itu, yang ingin mereka ke tempat dia dalam sedan mewah itu. . Beliau mahu mereka tahu bahawa dia tidak sama lagi, beliau mempunyai syarikat sendiri, ca r, kondo, dll. . Dia telah menjadikan ia dalam kehidupan!

Sebelum lelaki itu boleh menyedari, pasangan itu sedang berjalan ke arah kawasan perkuburan, dan dia keluar dari keretanya dan mengikuti mereka. . . dan dia melihat bekas teman wanita, gambar dia tersenyum manis seperti biasa dia dari batu nisan itu. . . dan dia melihat papercranes berharga dalam botol yang diletakkan di sebelah makam beliau. . Ibu bapanya melihat dia. . Dia berjalan dan bertanya kepada mereka mengapa ini yang telah berlaku. . Mereka menjelaskan, dia tidak meninggalkan untuk Perancis sama sekali. Dia ditimpa sakit dengan kanser. . Di dalam hatinya, dia telah percaya bahawa dia akan menjadikan ia suatu hari nanti, tetapi dia tidak mahu penyakit beliau menjadi halangan beliau. . . Oleh itu, dia telah memilih untuk meninggalkan beliau. .

Beliau mahu ibu bapanya untuk meletakkan papercranes sisinya, kerana, jika hari itu datang ketika nasib membawa beliau kepada beliau sekali lagi beliau boleh mengambil beberapa orang-orang yang bersama dengan dia. . Lelaki itu hanya menangis. . . cara paling teruk terlepas seseorang akan duduk tepat di sebelah mereka tetapi mengetahui anda tidak boleh mereka dan tidak akan melihat mereka lagi. .
End

Kisah tragik yang mungkin berlaku hanya dalam filem. . Pada akhir hari, wang wang wang tetapi cinta ilahi. . Dalam usaha kami untuk kekayaan material kami, mengambil masa untuk membuat masa untuk orang yang kita sayangi. . Terdapat masa apabila kita mempunyai kenangan hanya berpaut. .
Ambil hujung minggu ini untuk menunjukkan "cinta" kita kepada semua yang dekat dengan kita. .

aYaH ~~





Mungkin ibu lbh kerap menelefon utk menanyakan keadaan kita setiap hari..Tp tahukah kita, sebenar nya ayah lah yg mengingatkan ibu utk menelefon kita?

Semasa kecil, ibu lah yg lebih sering mendukung kita..Tp tahukah kita bhw sebaik saja ayah pulang bekerja dgn wajah yg letih ayahlah slalu menanyakan apa yg kita lakukan seharian ?

Saat kita sakit@demam, ayah sering membentak "sudah diberitahu! jgn minum ais!".Tp tahukah kamu bahwa ayah sangat risau.??

Ketika kita remaja, kita meminta izin untk keluar malam. Ayah dgn tegas berkata "tidak boleh!"..Sedarkah kita bhw ayah hanya ingin menjaga kita? Krn bagi ayah, kita adlh sesuatu yg sangat berharga.

Saat kita sudah d percayai, ayah pun melonggarkan peraturannya. Maka kita telah melangar kpercayaan nya...Maka ayah lah yg setia menunggu kita di ruang tamu dgn rasa sangat risau..

Setelah kita dewasa,ayah telah mghantar kita ke sekolah@kolej untuk belajar..

Di saat kita memerlukan ini-itu, utk keperluan kuliah kita, ayah hanya mengerutkan dahi.tanpa menolak, beliau memenuhinya..Saat kamu berjaya..Ayah adlh org pertama yg berdiri dan bertepuk tangan untukmu..Ayah akan tersenyum dngan bangga..

Sampai ketika jodoh kita telah datang dan meminta izin untuk mengambil kita dari ayah..Ayah sangat berhati-hati mengizinkan nya..Dan akhirnya..Saat ayah melihat kita duduk di atas plamin bersama pasangan nya..ayahpun tersenyum bahagia..

Apa kita tahu,bhw ayah sempat pergi ke belakang dan menangis?

Ayah menangis krn ayah sangat bahagia..Dan diapun berdoa "Ya Tuhan, tugasku telah selesai dgn baik..Bahagiakan lah putra putri kecilku yg manis bersama pasangannya"..

Setelah itu ayah hanya akan menunggu kedatangan kita brsma cucu-cucunya yg sesekali dtg utk menjenguk..Dengan rambut yg memutih dan badan yg tak lagi kuat untuk menjaga kita..