PeNgIkUt sEtIa sAyA

Monday, 1 October 2012

BiLa KiTa SaYAnG OrAnG TuE


Bile kite sayang orang tue, 
Kita tnggu dia lame pown xper,
Tp bile dia tnggu kite ??? dia mrh2...
hAti kate ala , adatlah ada yang mnunggu & d’tnggu...

Bile kite sayang orang tue,
Kite x tdo pn x pe lyn dia yg ngah bosan,
Tp biler kite bosan,ada dia lyn kite???
hAti kate,x pe dia busy kott!!!

Bile kite sayang orang tue,
Kita gdh ngan dia,kita dim jea...
Tp dia heboh 1 dunia...
Ati kate x pe,dia tension tue...

Bile kite sayang orang tue,
Kita kol nak ckp ngan dia...
Tp dia bg phone kat org len atau matikan...
Bila jd cm2,x pe...
hAti kata,x pe...lyn je,kwn dia,kwn kiter gak...

Bile kite sayang orang tue,
Kita b’cerita dgn dia,citer ngan
tunggul lg baik...

Tp bile dia bercerita ngan kita???
Kita dengar,sepatah2 kite kena ingt...
klu x ingat kita yang kena marah
hati kata x pe syg katakn…

Bile kite sayang orang tue,
Kita & dia lapar...
Tp kite bg sume roti kita kat dia...


hati kata,ala jaga lh ati dia,sian dia…

Bile kite sayang orang tue,
Kiter sanggup bg dia rest biler dia letih,
Tp biler kita letih,dia srh jugak kiter lyn dia bila dia bsn...
Adil ker???Ati kata,ala bukan selalu pun...

Bile kite sayang orang tue,
Kita jadi cam org giler dngr dia sakit,
Tp biler kita sakit,
Dia siap kuar ngan kwn2 dia meraikan hari kesakitan kita,
hAti kata,ala x pe,x kn dia nak berkepit ngan kita 24 jam...

Bile kite sayang orang tue,
Kita x pnh pntingkan diri sndri,
Tapi dia hipokrit thp gaban..
hati kata xper, dia mmg macam 2 kenelah trima...

Bile kite sayang orang tue,
Kiter sayang nak tngglkn dia slama2nya,
Tp dia x tahu kite b’depan dgn maut,
Wlpn kite sakit , dia kata kat kite , sakit bese2 jer,jgn nk mengarot...
hati kata , cmnelah dia biler kite xde , msti dia hepi...

Bile kite sayang orang tue,
Kiter x snggp tngk dia derita,
Tp dia x prnh hargai diri kiter,
hAti kata, tau x btapa kita syg kan dia????

Bile kite sayang orang tue,
Kiter snggup tngglkn dia selama2nya untk dia bhgia...
Tp adakah dia tahu pngrbnn kiter??
hAti kata,x pe,janji dia bhgia...

Dan...
Biler kite dah tngglkn dia selama2nya...
Dia dtg ziarah pusara kiter...
Dia kata Dia mintak maaf sebab pernah mngata kite...
Dia mintak maaf sebab pernah bwt kite tnggu dia...
Dia mintak maaf sebab pernah pksa kita lyAn dia time bsn...
Dia mintak maaf sebab pernah heboh 1 dnia slh kite...
Dia mintak maaf sebab pernah x hiraukn kol kite...
Dia mintak maaf sebab pernah x dgr luahan ati kite...
Dia mintak maaf sebab pernah bwt kite kelaparan sebab dia...
Dia mintak maaf sebab pernah gnggu waktu rehat kite...
Dia mintak maaf sebab x pernah hiraukan sakit kite...
Dia mintak maaf sebab pernah pntingkn diri dia sendiri...
Dia mintak maaf sebab x pernah tngk p’deritaan kite...

NAMUN SEMUANYA TELAH T`LAMBAT....

HARGAILAH ORNG2 YG KITA SAYANG...





#Cinta itu memerlukan kesabaran dan pemikiran yang tinggi

No comments: